22 thoughts on “Viral Imam Tetap Sembahyang Waktu Gempa Bumi Di Lombok

  1. Boss khairul August 5, 2018 at 11:41 pm

    Ya Allah selamatkanlah saudara 2 kami di Indonesia….kami akan sentiasa mendoakan kalian….from malaysia

  2. ammar wizurai August 5, 2018 at 11:41 pm

    Kita tetap bersaudara salam dari malaysia.. semoga kamu semua selamat.. amiin

  3. Sharil Paktam August 5, 2018 at 11:41 pm

    Subhanallah…peristiwa ni teringat aku pada kalam ALLAH di mana seorang sahabat Rasulluah tengah solat lalu di panah musuh dgn penuh satu badan di tusuk anak panah namun keimanan nya tetap pada ALLAH sampai habis solat nya tabarakahallah..benar lah kata ALLAH ia akan uji hambanya dgn berbagai ujian di mana hambanya yg setia dan taat pada nya akan mendapat perlindungan dari ALLAH semoga imam viral tersebut di lindungi ALLAH

  4. Padang Tabis Padang Tabis August 5, 2018 at 11:41 pm

    banyak dosa

  5. MUHAMMAD AMIRUL August 5, 2018 at 11:41 pm

    Bila Azab dah sampai taubat pun takut tak sempat..

  6. riski ramadhan August 5, 2018 at 11:41 pm

    Subahanalah

  7. フokerㄥone August 5, 2018 at 11:41 pm

    safety first.. smbhyang boleh repeat..

  8. Mayors FB August 5, 2018 at 11:41 pm

    Bila iman teruji hanya orang mukmin kekal berdiri di depan Rabb nya dan Dialah yg menghidupkan dan mematikan.

  9. Metro Utara August 5, 2018 at 11:41 pm

    yang lari orang orang munafik

  10. Tabiin lajak August 5, 2018 at 11:41 pm

    Jom tengok video saya belakon kat youtube saya

  11. nieexsozo August 5, 2018 at 11:41 pm

    Allah menguji tahap keimanan seseorang ketika menunaikan solat.

  12. Ekka123 evolution August 5, 2018 at 11:41 pm

    Subhanallah….. Sungguh iman yg kuat…. Semoga kita termasuk orang ahli surga…..dan mati khusnul khotimah…. Amien….. Ya rob…..

  13. DANIAL Afiq August 5, 2018 at 11:41 pm

    Kenapa lari.. kalau runtuh masjid tu.. syahid di jalan Allah

  14. PELITA HARAPN August 5, 2018 at 11:41 pm

    Trimakasih saudara malysia for pray..msalah hina dn caci maki antara kita itu hanya di lakukan oleh mereka yg otaknya dangkal dn iman tx de….padahal kita semua satu saudara aqidah yg utama

  15. firman 99 August 5, 2018 at 11:41 pm

    Amin ya Allah… walaupun kita dlm keadaan bahaya. kita tetap Sholat.

  16. Fariq Wan August 5, 2018 at 11:41 pm

    apa tu dh kuar saf solat pas tu bleh msk balik.. dh terbatal solat nyer tue…

  17. Aus penang August 5, 2018 at 11:41 pm

    Kuat betui gempa😱

  18. ummu syifa August 5, 2018 at 11:41 pm

    Masyaallah itulah para perindu surga … baarakallahu fiikum

  19. viral asean August 5, 2018 at 11:41 pm

    Lucu ya indog babi sembahyang..bisa kabur datang semula sambung solat.,,wkwkwkwk

  20. Annee Wah August 5, 2018 at 11:41 pm

    Kepercayaan nya dgn yg maha esah sangat kuat!! Allahu akhbar!!!!

  21. zack paulo dsbm August 5, 2018 at 11:41 pm

    syukur alhamdullilah imam kuat kan semangat.

  22. Art Therapy August 5, 2018 at 11:41 pm

    Adakah di akhir zaman nanti pada suatu ketika, dajal akan cuba masuk ke mekah, tetapi x dibenarkan malaikat, lalu dajal ketuk tanah, maka berlarian lah orang munafik keluar dari mekah dan tinggalah mereka yg benar2 beriman. Adakah begini keadaanya?

    Kita yakin kita solat 5 kali sehari. Kita yakin. Tetapi itukah maksudnya iman?

Leave a Reply