Viral mulia dan permurahnya hati pakcik kongsi rezeki dengan kucing jalanan



Mulianya hati “pak cik”

Sejuk mata memandang, semalam sempat rakam telatah kucing kucing comel yang sedang sabar menanti makanan. Allah, terkedu sekejap bila tengok sekumpulan kucing boleh terima arahan dengan baik bila diminta tunggu sebelum makanan diagihkan.

Rezeki ni Allah bagi dengan pelbagai cara. Sebagai contoh Allah bagi rezeki melalui kita untuk kita berkongsi dengan yang lebih memerlukan. Jadi jangan takut untuk berkongsi rezeki walaupun Rm10 yang kita perlu keluarkan. kalau kita jenis tak berkira nikmat atau rezeki yang diterima adalah lebih berkat daripada Allah, meskipun hanya kecil dan sedikit tetapi sentiasa cukup.

Moga moga Allah limpahkan rezeki berlipat kali ganda untuk pak cik sekeluarga

kredit: Fatin Nabila Ahmad Fauz

source

47 thoughts on “Viral mulia dan permurahnya hati pakcik kongsi rezeki dengan kucing jalanan

  1. S_F QuEeN July 12, 2018 at 5:22 pm

    Pakcik mmg baik. And sya doakn pakcik dimurahkn rezeki Dan diberi ksihatan utk pkcik. Tpi hati² pakcik. Zman skrg trlalu bnyak org² nk jadi "ulama". Knonnya pakcik ney sngaja nk tnjuk baik. And nk dpat perhatian. Maklum larh pakcik. Zaman skrg zman viral and zaman utk mnjatuhkn sesama sndiri. Btw, I proud of you, pakcik! May Allah always bless you.

  2. Yusra Md July 12, 2018 at 5:22 pm

    Jarang aku jmpe orng mcm ni

  3. Humaira Comey July 12, 2018 at 5:22 pm

    Banyak nya kucing . Alhamdulillah ada jugak orang bhati mulia menolong binatang..semoga pak cik dan keluaga murah rezeki …amin….

  4. svoe mesto July 12, 2018 at 5:22 pm

    Salute uncle ni..

  5. jung jongkook July 12, 2018 at 5:22 pm

    Semoga tuhan membalas kan rezeki yang amat berganda 😭😭

  6. Junaidah Jun July 12, 2018 at 5:22 pm

    besar pahala yg akan pakcik ni dpt kelak kerana sifat prihatinnya pd makhluk bergelar kucing ini,bayangkan satu pahala jika seekor kucing tadi,mendoakan utk pakcik ini,jika berpuluh ekor kucing yg mendoakan beliau,dari 1 hari ke minggu, ke sebulan,ke setahun,alangkah berlipat lipat ganjaran pahala yg dia telah dpt berkat dari kucing kucing yg mendoakannya,jika dia memberi makan pd kucing kucing itu setiap hari.saya SALUTE pd pakcik diatas sifat penyayang yg ada pd beliau.

  7. imma warrior July 12, 2018 at 5:22 pm

    Mesti kucing2 tu akan ingat pakcik ni. Bila pakcik ni dtg, for sure mereka akn berlari ke arah pakcik..dari jauh mesti dah cam bau pakcik ni..kalau pakcik ni takde mesti kucing2 ni akan tunggu..mcm ada sorg bangla kt surau aku, tiap kali dtg maghrib dia bgi makan kucing, dari jauh lgi kucing dah berlari kejar & ikut dia..sampai la satu hari tu bangla tu pindah, kucing tu tunggu je weh..hm..haiwan ni akan ingat org yg buat baik ngn dia au..jadi, berbaktilah sesama makhluk & hidupan lain..

  8. Jacklyn Salleh July 12, 2018 at 5:22 pm

    Kalau macam ni…di negeri yahudi, singapura….dah kena saman pak cik ni…!!

  9. Jacklyn Salleh July 12, 2018 at 5:22 pm

    SHURGA LAH TERSEDIA UNTUK PAK CIK NI…….AMIN

  10. Ismail Malik July 12, 2018 at 5:22 pm

    Semoga murah rezeki pakcik . aminnn

  11. Nur Ain July 12, 2018 at 5:22 pm

    Semoga allah permudahkan rezeki pakcik.terima kasih pakcik kerana berkongsi rezeki bersama kucing yang tidak bersalah itu.kucing itu adalah kesukaan nabi semoga pakcik mendapat kesihatan yang baik amin.

  12. Hazril Hafez July 12, 2018 at 5:22 pm

    Semoga di berkati allah dan murah rezki

  13. Izzat Shahrizat July 12, 2018 at 5:22 pm

    Mulianya hati pakcik semoga Allah murahkan rezeki pakcik

  14. Aliff Hafizi15 July 12, 2018 at 5:22 pm

    Comel nye kucing tu

  15. Mr Jaa July 12, 2018 at 5:22 pm

    Lokasi di Terminal Bas Tasek Raja, Bandar Baru Pasir Mas, Kelantan

  16. azmi epic July 12, 2018 at 5:22 pm

    Ni di panggil bukan kucing jalanan mcm tak baik ni di panggil kucing geng ster baru gempak mlm2 keluar lepak takde makanan gi cari makanan kalau kucing rebut makanan gaduh habis.

  17. azmi epic July 12, 2018 at 5:22 pm

    Wow banyaknya kucing jalanan kalau semua org yang suka pelihara kucing nampak ni mesti bela

  18. Rafael Yop July 12, 2018 at 5:22 pm

    Miauw meow

  19. mohd aizat July 12, 2018 at 5:22 pm

    Terima kasih pakcik. Insyallah. moga Allah sentiasa menambah lagi rezeki Pakcik.

  20. Tyrah Mail July 12, 2018 at 5:22 pm

    Trime ksih pakcik semoga Allah murahkan rezeki org y hati mulia mcm pakcik ni

  21. Hazar Mohtar July 12, 2018 at 5:22 pm

    Nk kutip kucing jalanan memang tk terkutip,aku cuma mampu kasi mkn kucing gan anjing setiap ari sambil bawak budak p sek,byk sgt kucing yg malang nasibny,aku rasa puas n gembira bila dpt kongsi rezeki ku kat anjing gan kucing,alhamdulillah

  22. muhd azwan July 12, 2018 at 5:22 pm

    Kt pasir mas klntn ni

  23. IDAMAN IDAMAN July 12, 2018 at 5:22 pm

    Alhamdulillah…murah rezeki pakcik.

  24. тg沉 July 12, 2018 at 5:22 pm

    Pecinta haiwan 😊😍👍

  25. Ahmad Z July 12, 2018 at 5:22 pm

    this is bandar tasek raja pasir mas kelantan

  26. Sn R July 12, 2018 at 5:22 pm

    Alhamdulillah. Sy suka beli makanan kucing letak dkm bonet kereta. Kalau g mna jumpa kucing jalanan, dh boleh bg mkn. Murah ja makanan kucing tu, ampa letak dlm bekas. Sy ambk bekas kueh mak sy raya kan bnyk balang 🤣

  27. Group Team July 12, 2018 at 5:22 pm

    Amin…hari2 ke ade jamuan ni. Kt mana lokasi

  28. Xh4ck Squad July 12, 2018 at 5:22 pm

    Spe yng dislike tuh mesti jealous kat pakcik nih!!haih orng sekrng tk pahamlah!!

  29. ada apa tu July 12, 2018 at 5:22 pm

    Terharu dgn sikap pakcik ni..smoga dimurahkan rezeki

  30. Mohd Zulfikhi Mohd Zulkifli July 12, 2018 at 5:22 pm

    Baru perasan di Kelantan ni di Bandar baru.

  31. Abdullah Ismail July 12, 2018 at 5:22 pm

    Kerana sifat dia.. Kucing tu smua kenal dia dah. 😘

  32. Ini bukan! July 12, 2018 at 5:22 pm

    Kesiannya 🐈

  33. Haron aziz July 12, 2018 at 5:22 pm

    Tapi kucing tak masuk syurga,anjing juga yg masuk syurga,ape2 pon murah rezeki pkcik tu ,,amin

  34. Perry The Platypus D July 12, 2018 at 5:22 pm

    Semoga murah rezeki pak cik ni…

  35. AracҽɭÏɳe HAnver July 12, 2018 at 5:22 pm

    👍💞💕❤

  36. Ahmat Zawawi July 12, 2018 at 5:22 pm

    Semoga di murah rezeki dan dipermudahkan urusanmu pak cik…good job

  37. Eyma Radi July 12, 2018 at 5:22 pm

    Murah rezeki pakcik 😊

  38. Amar Amar July 12, 2018 at 5:22 pm

    Terima kasih pakcik… Allah saja yg membalas jasa pakcik..murah rezeki pakcik

  39. Beyya 17 July 12, 2018 at 5:22 pm

    Terime kasih pakcik 😭semoga murah rezeki. Kadang2 kat dataran shah alam pon ad kucing. BODOH org y buang kat situ memang TAK ADA AKAL.

  40. creeping death July 12, 2018 at 5:22 pm

    Binatang kesygn nabi muhammad

  41. AIMAN ALIEF 92 July 12, 2018 at 5:22 pm

    Malaysia:Pergaulan bebas di kalangan kucing kucing zaman sekrang telah menyebabkan kelahiran banyak anak anak kucing secara haram yang seterusnya menyebabkan populasi kucing bertambah secara tidak terkawal.Oleh yang demikian,Kementerian Betina,Keluarga dan Hal Ehwal Kucing Malaysia mecadangkan untuk memberi pendidikan kepada Masyarakat Kucing tentang kepentingan bergaul secara sihat.-Bertakdanama

  42. Syaz Wani July 12, 2018 at 5:22 pm

    Aku pernah jumpa kucing kena langar.. Time tu aku bawak kete tetiba kucing tu masih hdup lagi… Aku break berlari nk selmtkn dia dlm jarak 4 langkah kucing tu dh kena langar … 3hri xtdo sbb sedih…

  43. Zamri Isa July 12, 2018 at 5:22 pm

    Moga murah rezeki dn dipermudahkan segala urusan pakcik..insyaallah..amin…

  44. Joe Labu July 12, 2018 at 5:22 pm

    Allahu…smoga pakcik dibuka luas pintu rezeki yng brlipat kali ganda…amin

  45. Norani Ibrabim July 12, 2018 at 5:22 pm

    Alhamdullillah….dah kenyang….

  46. jonnywalker Sung July 12, 2018 at 5:22 pm

    Terbaik

  47. Achik Tintong97 July 12, 2018 at 5:22 pm

    aku doa supaya murah rezeki pakcik tuu… amin

Leave a Reply