Loading...

38 thoughts on “Viral perniaga durian kaki penipu kaki kencing dikesan

  1. atorn atornbaskara July 12, 2018 at 7:29 pm

    Beli durian timbang memang sah2 kena kencing dik. Bio la penimbang tu btl skalipun. Isi nya brapa gram sngat la berat nya. Yg berat kulit. Timbang skali kulit memang berat le. Tu blm kira lg kalau dpt isi yg x elok.

  2. M B abdullah July 12, 2018 at 7:29 pm

    alhamdulillah keluarga aku di johor ni seluas luasnye dusun buah durian nak makan tunggu jatuh n kutip je tak kene tipu dan detik ini saat ini aku taip komen tangan aku pegang durian yummm layannnnnn

  3. Fizi Yana July 12, 2018 at 7:29 pm

    Ptut x kaye2…kaye klentong…xsmua pjual doyan gitu….cmne pn…yg jual doyan kt lua sne yg kaki klentong…jdla jujur….x kaye pn korang sebat cmni…papepn tq viralkn cmni

  4. Ini bukan! July 12, 2018 at 7:29 pm

    Penyelesaiannya kl x nk kne tipu jgn beli dgn cina lh, org islam tau hukum kn..

  5. golembebe July 12, 2018 at 7:29 pm

    Jalan wan kadir, ttdi ke tempat lain?

  6. Sobri Shukor July 12, 2018 at 7:29 pm

    Kerajaan kena kuat kuasa undang2 kes piniaga penipu ni..kalau boleh kasi penjara seumur hidup..kerana mereka penipu rakyat..aku cukup marah kalau peniaga menipu org..

  7. Trk Tred July 12, 2018 at 7:29 pm

    Aidia sapa pakal tinbang isi dalam sikit durian berat

  8. wankola bgkadi July 12, 2018 at 7:29 pm

    Yg syoknya,, isi nipih pun pakai timbang,,,

  9. Mohd Rosli July 12, 2018 at 7:29 pm

    Kt trgganu skrg dh xbyak jual kilo,smua jual longgok dh skrg,klau jual kilo pun pling Mahal 8rm skilo,pun xramai yg beli.hahaha

  10. Latiff Bajurie July 12, 2018 at 7:29 pm

    Jln wan kadir tu kek mano…?

    Sebutlaa..jln wan kadir..jasin melako..contoh..
    Penguasa pun ngok…seronok nk wiral jer…

  11. Perindu Surga July 12, 2018 at 7:29 pm

    Kan aq dah dah cakap
    PENIPU KAKI KENCING😂😂

  12. Abd Rahman Bin Ahmad July 12, 2018 at 7:29 pm

    Kerja bagini kerana penjual tu jahil agama.

  13. Radin Zaidi July 12, 2018 at 7:29 pm

    Tu la hebanya durian..
    1 bila berbuah byk ngaku saudara..
    2 sanggup menipu
    3 byk x puas hati
    4 sering jdi viral
    5 sembng x habis dlm f.b
    6 sembang jdi mambang
    7 jdi sarng gado dlm media..
    8 maki hamun x habis2 haha
    9 sembng bertubi2 beli x komen lebih
    10 leh dpt dosa free contohnya tengok je komen dri utiube ni..
    Dh mula kelaut..haha
    HEBAT NYA MUSIM DURIAN..ASSALAM..

  14. mohdazrol azrol July 12, 2018 at 7:29 pm

    tuhan dpa pon dpa tipu,kita ni lauk la jwb nye…

  15. Durian D24 July 12, 2018 at 7:29 pm

    Hanya peringatan….
    Terbaik !!!

  16. Zairi PPKP July 12, 2018 at 7:29 pm

    Selurus ekor anjing

  17. mr Brababara July 12, 2018 at 7:29 pm

    aku klo beli durian aku timbang ulas je, murah sikit, aq xmkn kulit durian

  18. cripperz 369 July 12, 2018 at 7:29 pm

    Jalan wak kadok xda ka

  19. Rimba Bara July 12, 2018 at 7:29 pm

    Patot la cinabeng cepat kaya..

  20. Cepticon's July 12, 2018 at 7:29 pm

    Simple…jgn mkn durian hahaha win giler😂😂😂😂

  21. Afizi Kristal July 12, 2018 at 7:29 pm

    apsl la gna pnimbang y wrna hjau untk buat kje cmtu.xssuai lngsung.
    gna y biru la.

  22. wanzridzuan 76 July 12, 2018 at 7:29 pm

    bangsa cina terkenal dengan bangsa penipu

  23. Muhammad Syareezwan July 12, 2018 at 7:29 pm

    Yg pakai penimbang besi pasaipa besi pun berat tambah ok ulat durian mmg naik banyak la

  24. Geliga Merah July 12, 2018 at 7:29 pm

    Yang beli borong byk tu elok lah bw penimbang spare buh dlm bonet.. apa2 hal korg tau dia tipu ke idok

  25. Ghafar Norlisa July 12, 2018 at 7:29 pm

    Rasa ni video lme..

  26. Hatake Tayo July 12, 2018 at 7:29 pm

    Nasib baik dpn umah kat kg ada musang king n D24 …wpun 2 pokok tu jaa tp untong musim durian blk kg mkn…tq kat pak aku sb tanam

  27. Risik 59 July 12, 2018 at 7:29 pm

    SETIAP DAGING YG TUMBUH DARI SUMBER YG HARAM API NERAKA LAH YG LAYAK BAGINYA.

  28. ʇsoɥƃ mw July 12, 2018 at 7:29 pm

    Lps ni aku nk bwk besi timbang utk calibrate siap sijil.Nk test penimbang dia btul ke tak

  29. pejuang scr sea world July 12, 2018 at 7:29 pm

    Ini la taktik Cina nak byk untung niaga.. menipu masa timbang puiiihhh. sekarng melayu pon sama je kebanyakan

  30. Badang Erisha July 12, 2018 at 7:29 pm

    Mana yg kaki penipu..timbang ker penimbang..ker orang yg timbang tu…🍌

  31. Bap Bap July 12, 2018 at 7:29 pm

    Peniaga durian pn dh pandai tipu cstmer,jauh plk larinya timbang yg dia seting tu mau x botak cstmer dia kna kencing😂

  32. Faridah Eedah July 12, 2018 at 7:29 pm

    Kira bjik sudah la…lg mau timbang.. klu dlm tu bebaloi balik modal gak bayar mahal2..

  33. Rizal .S July 12, 2018 at 7:29 pm

    Patut lah 1 biji 2 ribu.. rupanya alat penimbang tu dah kena sabotaj jin..

  34. CobeNg_ techNo July 12, 2018 at 7:29 pm

    Bila punya video ni, penguatkuasa pn dh pencen..

  35. Xkingz x July 12, 2018 at 7:29 pm

    video lama bro

  36. fa izul July 12, 2018 at 7:29 pm

    sejak durian dijual ikut timbang,aku dah stop beli dah.. nak rasa sangat g beli yang dalam packing tu je.. haramajadah sapa start ajar jal durian pakai timbang

  37. AmiruL BlacklisT July 12, 2018 at 7:29 pm

    Ape la niaga mcm ni..rezeki yg halal jdi haram..hurm..

  38. Mat07 July 12, 2018 at 7:29 pm

    Tipu la nk tipu pun, sat ja mereka(penjual menipu) boleh mkn hasil menipu tu. Blsan bila2 msa ja akn brlaku. Klu blnja pkai duit menipu pun, bukan ada berkatnya. 1 lgi, duit ko drpd hasil menipu tu skjap ja habis dan xakan rasa ckup. Yg pling truk, dosa dgn manusia xkn dpt dimaafkn, jika ko dpt jumpa tuan yg beli ko punya jualan tu dan mtk maaf dgn dia.

Leave a Reply