27 thoughts on “Viral testimoni beras plastik yang dikata palsu

  1. Yunia Channel January 23, 2018 at 7:41 pm

    Beras asli juga loncat" tuh aku coba

  2. Ayen Hensem January 23, 2018 at 7:41 pm

    Hang toksah lah ambil mudah sbb abg angkat aku dh kena la bodo

  3. SoupErman Soup January 23, 2018 at 7:41 pm

    respek mamu

  4. fendi TE January 23, 2018 at 7:41 pm

    Haha skarang kubis pon kata plastik… ari tu biskut.

  5. yas roseCD January 23, 2018 at 7:41 pm

    Lawa baju mamu.. genji buskers😳🤔😻

  6. sudu garpu January 23, 2018 at 7:41 pm

    aku kena caci maki sbb ckp beras kalau di gumpal dia mmg la bole melantun.. dia berkanji..
    tpi skrg aku tersenyum rupa nye yg bodoh diorg …bkn aku..haha

  7. Rohayu Fadzil January 23, 2018 at 7:41 pm

    beras ni faiza itu muslim tau tak kenapa jadi getah macam tu kerana cina ambik syarikat faiza untuk bagi perlingkup kan syarikat faiza

  8. Akilah Ahmad January 23, 2018 at 7:41 pm

    hensem….kim salam…hehe

  9. Hamba Allah January 23, 2018 at 7:41 pm

    beqas jati.. aku buat tak jadi prin macam
    QangTua tu habaq. yang melantun tu lah plastik. adoih… masa aku umur 2-5 tahun selalu mak aku kepai jadi bulat bagi aku makan, aq ingat lagi aku baling tak melantun. dalam 3 tahun bukan sekali aku lempaq noh. mak cek habaq tiap makan nasi aq lempaq. mak aq gelak ja beqita pasai beras zaman la ni

  10. fitri eusoff January 23, 2018 at 7:41 pm

    disini saiyaa pon musykil la incikk. sebab beberapaa harii yg lepass …saiyaa bili plastik bag dan yitu plastikk aaa..dibuatt daripaddaa plastikk laaa incikk..macam manaaa ni incikkk….puii

  11. Hasif safwan January 23, 2018 at 7:41 pm

    nice la mamu

  12. Nemo Adlin January 23, 2018 at 7:41 pm

    usaha nk manjatuhkan beras tempatan… bia si minachi tu mkn papadom sampai mati.

  13. Hasan Jamil January 23, 2018 at 7:41 pm

    mamu ni gantle man. ckp steady. tak melatah… i suke.

  14. mokhtar tat January 23, 2018 at 7:41 pm

    mamu nsemm laaa.. sweet jer huhuhu

  15. Oppo 68136 January 23, 2018 at 7:41 pm

    kt malaysia nie kaya dgn hasil pertanian , padi kt malaysia nie punya la bnyak..xkn ad plak beras plastik..heran2

  16. FirDaus oNetWothRee January 23, 2018 at 7:41 pm

    beras plastik msak xjd nasi jd cair adela hahaha

  17. Shahriza Ali January 23, 2018 at 7:41 pm

    tq abg mamu tlng explain

  18. Akmal hakimi January 23, 2018 at 7:41 pm

    Ehh … Beras pelastik ke ape ke asal kan boleh makan dan kenyang tu je yang lain boleh pergi jalan n main jauh

  19. mohd redzal January 23, 2018 at 7:41 pm

    PI TANAM PADI SENIRI.BUAT PROSES BERAS SENIRI.SENANG.HAHAHA

  20. Faizal Bahari January 23, 2018 at 7:41 pm

    Jadi kepada Masyarakat perlu berhati-hati menerima sesuatu berita.,dan sebaik-baiknya selidik dahulu sebelum ANDA mempercayainya…Ini kalau ada pihak-pihak yang akan ambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang tidak bertanggungjawab menyebarkan sesuatu berita atau perkara kepada individu tersebut,maka pikir dahulu sebelum anda viralkan..Jangan kata nak makan nasi,nanti duit tak ada nak beli beras nanti kalau kena saman..hahaha..#sendiri tanggunglah..

  21. Faizal Bahari January 23, 2018 at 7:41 pm

    Kenapa nasi itu tidak pecah dan kenyal..?
    Dalam nasi ada kanji,dan kanji ini pula dipegang oleh ikatan hidrogen diantara satu sama lain menyebabkan beras ini keras.Ketika mana dimasak,air akan memasuki ruang diantara kanji dan memutuskan ikatan hydrogen diantara kanji dan ini juga menyebabkan nasi menjadi kembang dan lembut kerana air masuk ke dalamnya
    Apabila nasi digempal semula dengan kuatnya, ia akan menyebabkan kanji ini tersusun semula dan membentuk ikatan hydrogen balik diantara satu sama lain.Ini akan menyebabkan struktur bebola nasi tersebut menjadi teguh dan tidak pecah ketika dibaling.Buat guna beras jenis apa pun ia akan menghasilkan keputusan yang sama…

  22. Surayna 1606 January 23, 2018 at 7:41 pm

    Sbb ia berknji…ada fhm..bermkna kuih Depvli..wadei ke ape ggt pth GG blng kat dndng lekuk buat dr batu besi ke ape tu…keras smcm

  23. 8Tiger Claw8 January 23, 2018 at 7:41 pm

    sokong lu brader..

  24. Kamizr1 632667 January 23, 2018 at 7:41 pm

    mamu tgk n dengaq btui2, yg viral video baling kepai nasi drpd beraih tulin mmng betui x pecah, tgk cuba dengaq bunyi dia, mamu baling bunyi padat, tp dia baling dengaq bunyi keraih mcm bola plastik or pinpong

  25. Aryca Dolls January 23, 2018 at 7:41 pm

    kebanyakan beras..kalau digumpal melantun.. tak percaya cuba semua jenama beras.. mahu pun beras mahal sekali pun…beras plastik kalau dimasak tak kan jadi beras pon..mmg cair la dan bau plastik.. haha… so apa dia cakap betul… jgn mudah terpengaruh…

  26. Hafiz 96 January 23, 2018 at 7:41 pm

    gambaq baju tu sempoi ha

  27. nb cb January 23, 2018 at 7:41 pm

    mamat hari tu mungkin anak makcik keropok plastic tu kot

Leave a Reply