Viral laluan terlalu licin banyak kereta terbalik



Mohon Pihak Berkenaan bertanggungjawap dengan setiap projek yang dilaksanakan…Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia sila buat pemantauan dalam kes begini kontraktor terlibat sila buat kenyataan isu begini melibatkan nyawa manusia

SUSULAN KEMALANGAN KM4, JALAN TRUSAN-LAWAS

TINDAKAN TEGAS TERHADAP PIHAK TERBABIT.

Polis trafik akan mengambil tindakan tegas terhadap pihak terbabit dan pemilik lori yang gagal membersihkan sisa-sisa tanah bertaburan di atas jalan raya di Kilometer 4, Jalan Trusan-Lawas.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 pagi tadi, sembilan buah kenderaan dan motosikal terbabit kemalangan kendiri berhampiran kawasan selekoh di lokasi berkenaan.

Beberapa buah kenderaan termasuk sebuah pacuan empat roda dengan nombor pendaftaran negara jiran dan motosikal terpelosok ke dalam longkang dan tersadai di bahu jalan.

Sebuah lagi kenderaan pelbagai guna terbabas ke kawasan semak tidak jauh dari lokasi kemalangan.

Ketua Polis Daerah Lawas Deputi Superitenden Abang Zainal Abidin Abang Ahmad berkata polis trafik dan unit kenderaan peronda polis segera ke lokasi kejadian setelah dimaklumkan oleh orang awam mengenai kemalangan terbabit.

DSP Abang Zainal Abidin memberitahu punca kemalangan disebabkan keadaan jalan licin dan sisa-sisa tanah bertaburan di atas jalan raya akibat aktiviti lori memunggah tanah berdekatan lokasi kemalangan.

Jelasnya, sisa-sisa tanah bertaburan di atas jalan raya mengakibatkan keadaan permukaan jalan raya licin terutama apabila hari hujan.

DSP Abang Zainal Abidin menambah tindakan pihak terbabit yang tidak bertanggungjawab mengundang bahaya terhadap pengguna jalan raya lain dan mengakibatkan kekerapan kemalangan jalan raya berhampiran lokasi yang sama.

Bagaimana pun kemalangan pagi tidak melibatkan kehilangan nyawa dan kecederaan serius.

Kemalangan pagi tadi telah menyebabkan pergerakan trafik di lokasi kejadian bergerak perlahan.

Anggota trafik dan unit kenderaan peronda berjaya mengawal kesesakan dan memantau lalu lintas sehingga laluan selamat dan selesa untuk dilalui semula.#DL

credit: Friends Of PDRM

source

42 thoughts on “Viral laluan terlalu licin banyak kereta terbalik

  1. Aksyafiq Apek August 29, 2017 at 3:17 pm

    di lawas ni

  2. Ardi Syaputra August 29, 2017 at 3:17 pm

    ne d lawas kan. jln trusan batu 4 klw tak slh.

  3. KalEdDJ August 29, 2017 at 3:17 pm

    jalan kne banjir lumpur mmglah licin

  4. philipus kopongus August 29, 2017 at 3:17 pm

    ini tumpahan minyak sawit la. nga ada kena mengena politik

  5. zaiton rahman August 29, 2017 at 3:17 pm

    ahaha proton jugak yg lasak ahaha

  6. rashidah ajamainus August 29, 2017 at 3:17 pm

    Jesus kepala bapak kau lah

  7. Jason James August 29, 2017 at 3:17 pm

    hahaha..towing pun msuk longkang jga kh..

  8. Jason James August 29, 2017 at 3:17 pm

    jln off road ni 😀😀

  9. mohd hardi August 29, 2017 at 3:17 pm

    1 aku nak ckp, nk komen2 la.. tp jgn main sentiviti negeri or kaum, kelantan ke,pahang ke sarawak ke semua sama kalau pemimpin tak bersih,bukan soal parti politik atau apa,tp sapa saja, kalau xbersih mmg byk lobos..bab duit adik beradik boleh bertikam.

  10. Tg Arsyad Danish Darwish August 29, 2017 at 3:17 pm

    Jalan trusan ke lawas ani andng bahaya bh, lagi2 bila hujan. Aq ingt lagi hari atu ada 5/7 krita eksiden arh bukit waktu mlm. Lpas atu ada lagi kes yg kreta kncil kena lnggr

  11. Tg Arsyad Danish Darwish August 29, 2017 at 3:17 pm

    KM4 arah manakan? Dakat dgn simpang Subdar kah atau arah jln yg dakat dgn air terjun atu

  12. Akubaik Sgt August 29, 2017 at 3:17 pm

    Bodo pnya Lori jkr bodo bodo

  13. amirol azmann August 29, 2017 at 3:17 pm

    Nak rakam tu elok2 sikit la syg.. pening la

  14. alphazuluosprey1708 August 29, 2017 at 3:17 pm

    Kelakar lagi tngk komen.

    Especially norhisyam ros tu.

  15. Black Out August 29, 2017 at 3:17 pm

    sabah sarawak anak manja najib xkan jalan mcm ni kot hahaha

  16. Abu Ryan August 29, 2017 at 3:17 pm

    Kereta Proton steady jer. Poodua mmg sampah

  17. Duzs Didik August 29, 2017 at 3:17 pm

    lu langsi lu mati mah 😂

  18. Danial Azmi August 29, 2017 at 3:17 pm

    Pihak yg berkenaan ni korang tanggung lh dosa yg excident tu

  19. Balqis Saiful August 29, 2017 at 3:17 pm

    Ni kt mne ni

  20. Mr Loco August 29, 2017 at 3:17 pm

    Jalan tar pon still penoh dgan lumpur…

  21. Rovadson Malai August 29, 2017 at 3:17 pm

    Kat lawas tu

  22. Sipin Sairin August 29, 2017 at 3:17 pm

    dahi licin…duit pn licin…kikiki

  23. Her Fiza August 29, 2017 at 3:17 pm

    malaysia wawasan 2020
    mengkayakan adik beradik
    HIDUP ABG JIB DAN KAK MAH 😙😘😚

  24. Ghazali Aziz August 29, 2017 at 3:17 pm

    hei encik hafizul…. janganlh mengata sesedap mulut.. kalau tuhan tunjuk nanti… dahi kamu lagi teruk.. insaflh…

  25. Asraf Asraf August 29, 2017 at 3:17 pm

    Licin macam Dahi siapa ni ahrrr…!?…perlu d baiki ni jalan

  26. raini pasito August 29, 2017 at 3:17 pm

    😲😲

  27. Goku supersaiya August 29, 2017 at 3:17 pm

    kalau malam ni lagi bahaya. moga semua selamat

  28. Amir Ismail August 29, 2017 at 3:17 pm

    sarawak lah sorry

  29. Amir Ismail August 29, 2017 at 3:17 pm

    ni mcm kat sabah

  30. Roh. masn August 29, 2017 at 3:17 pm

    org sarawak yaww

  31. A Knight To Remember August 29, 2017 at 3:17 pm

    Umang aii

  32. Lord Namikaze August 29, 2017 at 3:17 pm

    bkn salah kerajaan,lain kali jgn tgk video je,tgk apa yg dia tulis kt bawah,kan dia ckp aktiviti lori tanah membuatkan jalan tu penuh dgn tanah,lepas hujan jadi becak,licin laa jalan tu.. jgn slahkan kerajaan najib atau pun tun.. salahkan diri sndri,knp x pegi skolah,tgk youtube pun x pndai..

  33. Zakiah Muhammad August 29, 2017 at 3:17 pm

    Kalau mcm nie x yh rakam… Rakam pon x btol… Wat ape nak viralkan vdeo kalau kau rakam x btol

  34. jirul stoner August 29, 2017 at 3:17 pm

    wakil rakyat tidur

  35. Saupi Ismail August 29, 2017 at 3:17 pm

    Semoga najib cpat mpos

  36. kaki teropong August 29, 2017 at 3:17 pm

    pιнaĸ pвт тerвaвιт нarυѕ aмвιl тιndaĸan proaĸтιғ мeмвendυng gejala ѕeperтι ιnι…

  37. Q6nn6s August 29, 2017 at 3:17 pm

    U pgl cicak ka amoi

  38. so no August 29, 2017 at 3:17 pm

    Minyak

  39. ciby sym August 29, 2017 at 3:17 pm

    jangan salahkan Sarawak tak maju.. kalau tengok jalan ni ok jr bukan ade lubang ²…ni akibat hujan dan tanah tepi tepi jalan tu.. sebab tu licin.. tanah situ tanah kuning sebab tu licin..

  40. Safian Cheros August 29, 2017 at 3:17 pm

    Huish ape ek he nye tu

  41. Daus Family August 29, 2017 at 3:17 pm

    kalau aku.. aku x slow.. aku lagi speed.. drifter lahh katakan hahahahaha

  42. faizal idris666 August 29, 2017 at 3:17 pm

    Yg rakam ni mcm bodo

Leave a Reply